perjantai 28. huhtikuuta 2017

Mutkatietä Santa Monicaan

Barstow tarjosi munakokkelia ja pekonia – ihan ok siis. Pyörillä ja liikkeellä olimme jälleen etuajassa. Tämä ryhmä on täynnä kunnon suomalaisia.
Ajoimme tietä 15 aina tielle 2 johtavalle tielle asti. Siellä tankkasimme.

Tie 2 osoittautui uskomattoman hienoksi vuoristotieksi. Aikamme ajettuamme vastaan tuli puomi ja kyltti: "ROAD CLOSED". U-käännös ja takaisin edeltävään tienhaaraan.

Sieltä matka jatkui ensin vuorelta alas, sitten hiukan suoria yllättäen olimme karun kauniilla täydellisellä asfaltilla tehdyllä mutkatiellä vuoristossa. Tajusin jo ajaessani, että tämä tulee olemaan tämän vuoden paras tie, paras moottoripyörän ajokokemus vaikka alla on harrikka. Harrikalla ajetaan pystyasennossa, mikä löysästä putputuksesta huolimatta sopii hyvin maisemien ihailuun.

"Angeles Forest Highway" yhtyi lopulta takaisin tiehen 2, jota jatkoimme alas moottoritie 210:lle ja 10:lle.

Tie 10 menee kätevästi suoraan Santa Monican laiturille, jossa sijaitsee virallinen "End of the Trail" -kyltti. Ajoimme puiselle laiturille parkkiin ja kävelimme laiturin päähän kuuntelemaan Lanan lumoavaa laulua.
Majoituimme Jolly Rogeriin Marina Del Rayssä. Palautimme pyörät EagleRiderin toimipisteeseen lentokentän kupeessa. Ja palasimme Überin kipailijalla Lift-palvelulla hotellille. Pian hotellilla oli bileet käynnissä.

Kävimme syömässä aivan erinomaisen hyvää ruokaa tarjoilevassa 26Beach-ravintolassa. Nautimme jälkiruokahuomat Rat Loungessa ja lopulta bileet jatkuivat jälleen hotellilla. Boys Kotoo -porukka osaa pitää hauskaa ja on silti aina aamulla ajoissa!